Maraton zaawansowany

Maraton zaawansowany

Autor: Pete Pfitzinger, Scott Douglas
Stron: 280 / Oprawa: mikka, skrzydeka
Format: 165x235 mm
ISBN: 978-83-64709-04-3

Ksika uznawana za najlepszy podrcznik treningu do maratonu, jaki kiedykolwiek napisano. Plany treningowe, strategie startowe, rodki treningowe.

cena: 45,00 z

spis treci


maraton-zaawansowany-w2

Rozdzia 1.
Elementy treningu

Rodzia 2.
Odywianie i nawadnianie

Rozdzia 3.
Rwnowaga midzy treningiem a regeneracj

Rozdzia 4.
Trening uzupeniajcy

Rozdzia 5.
Redukcja a wyniki w maratonie

Rozdzia 6.
Strategia dnia zawodw

Rozdzia 7.
Co w planach

Rozdzia 8.
Trening maratoskido 88 km tygodniowo

Rozdzia 9.
Trening maratoski88-113 km tygodniowo

Rozdzia 10.
Trening maratoski113-137 km tygodniowo

Rozdzia 11.
Trening maratoskipowyej 137 km tygodniowo

Rozdzia 12.
Bieganie kilku maratonww sezonie

autorzy

maraton_zaawansowany_w3

pete-pfitzinger-maraton-zaawansowany

Pete Pfitzinger
Bieg w maratonach na igrzyskach olimpijskich w latach 1984 i 1988, oba koczc jako najlepszy Amerykanin.
Z rekordem yciowym w maratonie wynoszcym 2:11:43 Pfitzinger zosta dwukrotnym zwycizc maratonu w San Francisco i zaj trzecie miejsce w maratonie nowojorskim.
By szefem Nowozelandzkiej Akademii Sportowej w Auckland. W latach 1997?2007 by publicyst ?Running Times?.

scott-douglas-maraton-zaawansowany

Scott Douglas
Jest pisarzem freelancerem oraz wydawc od 15 lat zajmujcym si profesjonalnie dziennikarstwem zwizanym z bieganiem.
Byy wydawc ?Running Times?, obecnie regularnie pisuje dla ?Runner?s World? i ?Running Times?.
Jest wspautorem czterech ksiek o bieganiu.

o ksice

maraton_zaawansowany_w1

"Maraton zaawansowany" jest jednym tchem wymieniany razem z "Bieganiem metod Danielsa". To wanie te dwie ksiki stanowi kanon wrd technicznych, specjalistycznych podrcznikw dotyczcych biegania.


O czym jest ta ksika
280 stron o przygotowaniach do maratonu.
Autorzy wyjaniaj wszystkie zagadnienia dotyczce przygotowa i startu w maratonach biegowych.
Pierwszy najobszerniejszy rozdzia analizuje fizjologi maratoczyka ? w ramach treningu i startu docelowego. Na tych naukowych podstawach autorzy opieraj rodki treningowe (typy i intensywnoci biegw treningowych). W kolejnych rozdziaach przygldaj si takim zagadnieniom jak odywianie i nawadnianie (w trakcie przygotowania i w dniu zawodw). Powicaj cz ksiki omwieniu redukacji (taperingu) przed zawodami. Objaniaj rwnie przygotowania do dwch i wicej maratonw w krtkim odstpie czasu. Jednym z najbardziej interesujcych zagadnie jakie opisuj (rzadko poruszanym w innych publikacjach) jest strategia biegu.

Plany treningowe
Ksika zawiera szczegowe plany treningowe. Rozpisane s w zalenoci od kilometrau pokonywanego w cigu tygodnia (od 88 km) i liczby tygodni do dnia wycigu (18 lub 12). Jednostki treningowe rozpisane s na kady dzie.

Kolejne przedziay kilometrau zaproponowane przez autorw to:

  • Do 88 km (55 mil) tygodniowo
  • 88-113 km (55-70 mil) tygodniowo
  • 113-137 km (70-85 mil) tygodniowo
  • Powyej 137 km (85 mil) tygodniowo


Dla kogo jest ta ksika
Ksika przeznaczona jest dla biegaczy zaawansowanych.
Takich, ktrzy, realizujc najtwiejszy plan treningowy zawarty w publikacji, s w stanie ju od pierwszego tygodnia pokonywa okoo 50 kilometrw tygodniowo i bez problemu s w stanie w ramach treningu wykona bieg dugi liczcy 20 kilometrw.
Jeli twj dotychczasowy kilometra tygodniowy nie przekracza 30-40 lub mniej kilometrw, nie porywaj si na realizacj planw z tej ksiki. To moe grozi kontuzj (m.in zamaniem zmczeniowym), zniechcenim, frustracj, przetrenowaniem. Zwikszaj swj tygodniowy kilometra stopniowo.
Zapoznaj si z ponisz tabel z ksiki.

zwiekszanie-kilometrazu

Pfitzinger a Daniels
Czym rni si metodyka treningu midzy "Maratonem zaawansowanym" a "Bieganiem metod Danielsa"? O ile ksika Jacka Dnialesa jest powicone bieganiu w ogle, to publikacja Pfitzingera koncentruje si wycznie na dystansie maratonu.
Oba podejcia opieraj si na naukowych podstawach fizjologii wysiku. Operuj takimi pojciami jak prg mleczanowy czy treningi przy maksymalnej wydolnoci tlenowej (VO2max). To co przede wszystkim rzuca si w oczy, to nieco odmienne zakresy intensywnoci treningowych.
O ile Jack Daniels wyprowadza je ze wzoru VDOT powizanego z wynikami w zawodach, Pfitzinger
i Douglas sugeruj intensywnoci wynikajce bezporednio z czasw uzyskiwanych na wycigach. Zachcaj rwnie do korzystania z pulsometru.


Opinie o ksice
Jeli przygotowujesz si do maratonu, gorco polecam ci t ksik.
Meb Keflezighi ?srebrny medalista igrzysk olimpijskich w maratonie, zwycica maratonw w Bostonie i Nowym Jorku.

Wydaje Ci si, e w maratonie osigne ju wszystko? Nie masz pomysu na dalszytrening i rozwj? Ta ksika przychodzi z pomoc.
Mi pomoga przeamywa kolejnebariery. Uwaam j za pozycj obowizkow dla kadego ambitnego maratoczyka!

Bartosz Olszewski ? biegacz-amator, trener, bloger, biegowy dziennikarz roku 2015.

Seria expert
T ksik wydawnictwo Inne Spacery rozpoczyna publikacj "Serii Expert". W jej ramach uka si ksiki m.in. o triathlonie, kolarstwie, pywaniu. "Seria Expert" skierowana jest do trenerw, zawodnikw oraz zaawansowanych amatorw sportw wytrzymaociowych. Tytuy publikowane w tej serii to techniczne podrczniki dostarczajce najnowszej wiedzy w danej dziedzinie sportu.


Patroni medialni

logo nowe strzalkilogo bieganiepl logo champion

fitpl akademia triathlonu logo FE rgb 72dpi 500px