Trening z pulsometrem

Trening z pulsometrem

Autor: Joe Friel
Stron: 208 / Oprawa: miękka
Format: 165x235 mm
ISBN: 978-83-930794-0-7

Jak sterować treningiem i maksymalizować jego efekty przy użyciu pulsometru. Przewodnik dla biegaczy, kolarzy, narciarzy, pływaków, wioślarzy, rolkarzy i osób uprawiających fitness.

cena okładkowa 36.90 zł
wydawca pokrywa koszty wysyłki

cena: 33,00 zł

 

spis treści

 

SPIS TREŚCI

Rozdział 1: Twój pulsometr
Jak działa pulsometr, jakie posiada funkcje, jakie są modele.

Rozdział 2: Twoje tętno
Serce, tętno, fizjologia.

Rozdział 3: Pierwsze kroki
Dlaczego nie trenować według tętna maksymalnego, czym jest próg mleczanowy, jak go wyznaczyć, zakresy treningowe w danym sporcie.

Rozdział 4: Poza podstawy
Próg aerobowy, tętno a tempo i moc. Monitorowanie efektywności treningu.

Rozdział 5: Wykorzystanie stref tętna
Struktura sesji treningowej i typy ćwiczeń w poszczególnych strefach tętna.

Rozdział 6: Triada Treningowa i tętno
Triada treningowa – wytrzymałość, siła, umiejętności szybkościowe oraz zdolności zaawansowane.

Rozdział 7: Równowaga między odpoczynkiem a stresem
Zmęczenie, regeneracja, poziom i częstotliwość obciążenia, przetrenowanie, superkompensacja.

Rozdział 8: Periodyzacja i Szczyt Formy
Periodyzacja treningu – makro-, mezo- i mikrocykle.

Rozdział 9: Kompletny program treningu z pulsometrem
Układanie kompletnego planu treningowego w danym sporcie.

o autorze




Joe Friel trenuje sportowców wytrzymałościowych od 1980 roku. Jego klientami byli początkujący, amatorzy i zawodowi kolarze szosowi, górscy, triathloniści, duathloniści, wioślarze oraz jeźdźcy biorący udział w wytrzymałościowych wyścigach konnych. Przyjeżdżali do niego z różnych stron świata, a wśród nich byli mistrzowie kraju, zawodnicy mistrzostw świata, olimpijczycy.


Friel napisał osiem bestsellerów o treningu w sportach wytrzymałościowych, wśród których znalazły się: „The Triathlete’s Training Bible” (Triathlon biblia treningu – wyd. polskie 2009), „The Mountain Biker’s Training Bible” (Biblia treningu kolarza górskiego – wyd. polskie 2004) i „Precision Heart Rate Training”.


Jest magistrem nauk o sporcie certyfikowanym przez Amerykański Związek Triathlonu i Amerykański Związek Kolarstwa, a także założycielem i byłym prezesem Amerykańskiego Narodowego Komitetu Trenerów Triathlonowych (USA Triathlon National Coaching Commission).


Na stałe współpracuje z czasopismami „Inside Triathlon” i „VeloNews”, pisze także do innych międzynarodowych periodyków i portali internetowych. Friel prowadzi wykłady o treningu dla sportowców i trenerów w Stanach Zjednoczonych, doradza firmom zajmującym się sportem i fitnessem. Co roku wybiera grupę najlepszych trenerów, z największym potencjałem, i nadzoruje ich postępy w drodze do uzyskania najwyższych kwalifikacji trenerskich.


Jest założycielem i przewodniczącym Ultrafit Associates (www.ultrafit.com), Training Peaks (www.trainingpeaks.com) oraz Training Bible Coaching (www.trainingbible.com).


W swojej grupie wiekowej zdobył tytuł mistrza stanu Kolorado w triathlonie, a także mistrza regionu Gór Skalistych oraz regionu Southwest w duathlonie. Był wybierany do wielu drużyn amerykańskich i pięciokrotnie reprezentował Stany Zjednoczone na mistrzostwach świata. Bierze udział w wyścigach szosowych i kolarskich.
Joe Friel mieszka i trenuje w Scottsdale, w Arizonie.

o książce

 

Tysiące amatorów sportu używa monitorów pracy serca. Jednak wiedza dotycząca ćwiczeń z takim urządzeniem jest rozproszona. „Trening z pulsometrem” to pierwsza kompleksowa publikacja w języku polskim na ten temat.

Joe Friel obala wiele mitów. Udowadnia, że wyznaczanie stref treningowych na podstawie tętna maksymalnego jest błędem! Wskazuje różnice w użyciu pulsometrów między takimi dyscyplinami sportu jak bieganie, kolarstwo, pływanie czy narciarstwo biegowe. Tłumaczy, jak niwelować niedokładności pomiarów, wynikające z wpływu rozmaitych czynników (temperatury powietrza, odwodnienia czy zmęczenia).

Dzięki tej książce możesz zbudować program treningowy dostosowany do twoich indywidualnych potrzeb i oparty na wykorzystaniu pulsometru. Joe Friel prowadzi czytelnika za rękę, dając narzędzia do zaprogramowania poprawy kondycji i osiągania coraz lepszych rezultatów w danym sporcie wytrzymałościowym.

We wstępie Joe Friel pisze:

Czy ta książka może ci pomóc? Czy staniesz się szybszy? Czy zniesiesz długodystansowe wyścigi lepiej niż kiedykolwiek wcześniej? Odpowiedzi na wszystkie tego typu pytania zaczynają się od: „To zależy…”. Dla początkujących, to zależy od tego, jak bardzo przyłożą się do pracy według programu, który został przygotowany dla nich w Rozdziale 9. Zależy to też od tego czy znajdziesz czas, żeby stworzyć własny spersonalizowany program treningów. Czy ta książka Ci w tym pomoże? Nie mam wątpliwości, że tak.

Wśród sportowców, z którymi pracowałem metodami przedstawionymi w tej książce, byli: mistrz świata, olimpijczyk, kilku światowej klasy zawodników, mistrzowie kraju, czołowi zawodnicy wyścigów regionalnych, zwycięzcy kategorii wiekowych, ci, którym po raz pierwszy udało się skończyć maraton i tacy, którzy poczynili ogromne postępy. Wszyscy oni opierali się na tym programie.

 

Recenzja książki w portalu www.nabiegowkach.pl

 

Biegasz? Sprawdź czy ta książka jest dla Ciebie i co zawiera.

Sprawdź czy ta książka jest dla Ciebie i co zawiera

KSIĄŻKA/DLA KOGO I CO ZAWIERA

Początkujący

Zaawansowany

Plany treningowe

Porady sprzętowe

Porady żywieniowe

Zagadnienia fizjologiczne

Testy wydolnościowe

Zapobieganie kontuzjom

Porady innych biegaczy

Bieganie dla początkujących

TAK

 

TAK

TAK

 

TAK

TAK

TAK

 

Biegać mądrze

TAK

TAK

 

TAK

 

TAK

 

TAK

głównie

Trening z pulsometrem

TAK

TAK

TAK

TAK

 

TAK

TAK

   

Bieganie metodą Danielsa

 

TAK

głównie

   

TAK

TAK

   

Waga startowa

TAK

TAK

   

głównie

TAK

 

TAK

TAK

Biegaj zdrowo

TAK

TAK

 

TAK

 

TAK

   głównie  

 

 

Partnerzy publikacji:

BIEGANIE_LOGO_200          bikewor_logo_200            fit_logo_200