Trening z pulsometrem

Trening z pulsometrem

Autor: Joe Friel
Stron: 208 / Oprawa: miękka
Format: 165x235 mm
ISBN: 978-83-930794-0-7

Jak sterować treningiem i maksymalizować jego efekty przy użyciu pulsometru. Przewodnik dla biegaczy, kolarzy, narciarzy, pływaków, wioślarzy, rolkarzy i osób uprawiających fitness.

cena okładkowa 36.90 zł
wydawca pokrywa koszty wysyłki

cena: 33,00 zł

 

spis treści

 

SPIS TREŚCI

Rozdział 1: Twój pulsometr
Jak działa pulsometr, jakie posiada funkcje, jakie są modele.

Rozdział 2: Twoje tętno
Serce, tętno, fizjologia.

Rozdział 3: Pierwsze kroki
Dlaczego nie trenować według tętna maksymalnego, czym jest próg mleczanowy, jak go wyznaczyć, zakresy treningowe w danym sporcie.

Rozdział 4: Poza podstawy
Próg aerobowy, tętno a tempo i moc. Monitorowanie efektywności treningu.

Rozdział 5: Wykorzystanie stref tętna
Struktura sesji treningowej i typy ćwiczeń w poszczególnych strefach tętna.

Rozdział 6: Triada Treningowa i tętno
Triada treningowa – wytrzymałość, siła, umiejętności szybkościowe oraz zdolności zaawansowane.

Rozdział 7: Równowaga między odpoczynkiem a stresem
Zmęczenie, regeneracja, poziom i częstotliwość obciążenia, przetrenowanie, superkompensacja.

Rozdział 8: Periodyzacja i Szczyt Formy
Periodyzacja treningu – makro-, mezo- i mikrocykle.

Rozdział 9: Kompletny program treningu z pulsometrem
Układanie kompletnego planu treningowego w danym sporcie.

o autorze




Joe Friel trenuje sportowców wytrzymałościowych od 1980 roku. Jego klientami byli początkujący, amatorzy i zawodowi kolarze szosowi, górscy, triathloniści, duathloniści, wioślarze oraz jeźdźcy biorący udział w wytrzymałościowych wyścigach konnych. Przyjeżdżali do niego z różnych stron świata, a wśród nich byli mistrzowie kraju, zawodnicy mistrzostw świata, olimpijczycy.


Friel napisał osiem bestsellerów o treningu w sportach wytrzymałościowych, wśród których znalazły się: „The Triathlete’s Training Bible” (Triathlon biblia treningu – wyd. polskie 2009), „The Mountain Biker’s Training Bible” (Biblia treningu kolarza górskiego – wyd. polskie 2004) i „Precision Heart Rate Training”.


Jest magistrem nauk o sporcie certyfikowanym przez Amerykański Związek Triathlonu i Amerykański Związek Kolarstwa, a także założycielem i byłym prezesem Amerykańskiego Narodowego Komitetu Trenerów Triathlonowych (USA Triathlon National Coaching Commission).


Na stałe współpracuje z czasopismami „Inside Triathlon” i „VeloNews”, pisze także do innych międzynarodowych periodyków i portali internetowych. Friel prowadzi wykłady o treningu dla sportowców i trenerów w Stanach Zjednoczonych, doradza firmom zajmującym się sportem i fitnessem. Co roku wybiera grupę najlepszych trenerów, z największym potencjałem, i nadzoruje ich postępy w drodze do uzyskania najwyższych kwalifikacji trenerskich.


Jest założycielem i przewodniczącym Ultrafit Associates (www.ultrafit.com), Training Peaks (www.trainingpeaks.com) oraz Training Bible Coaching (www.trainingbible.com).


W swojej grupie wiekowej zdobył tytuł mistrza stanu Kolorado w triathlonie, a także mistrza regionu Gór Skalistych oraz regionu Southwest w duathlonie. Był wybierany do wielu drużyn amerykańskich i pięciokrotnie reprezentował Stany Zjednoczone na mistrzostwach świata. Bierze udział w wyścigach szosowych i kolarskich.
Joe Friel mieszka i trenuje w Scottsdale, w Arizonie.

o książce

 

Tysiące amatorów sportu używa monitorów pracy serca. Jednak wiedza dotycząca ćwiczeń z takim urządzeniem jest rozproszona. „Trening z pulsometrem” to pierwsza kompleksowa publikacja w języku polskim na ten temat.

Joe Friel obala wiele mitów. Udowadnia, że wyznaczanie stref treningowych na podstawie tętna maksymalnego jest błędem! Wskazuje różnice w użyciu pulsometrów między takimi dyscyplinami sportu jak bieganie, kolarstwo, pływanie czy narciarstwo biegowe. Tłumaczy, jak niwelować niedokładności pomiarów, wynikające z wpływu rozmaitych czynników (temperatury powietrza, odwodnienia czy zmęczenia).

Dzięki tej książce możesz zbudować program treningowy dostosowany do twoich indywidualnych potrzeb i oparty na wykorzystaniu pulsometru. Joe Friel prowadzi czytelnika za rękę, dając narzędzia do zaprogramowania poprawy kondycji i osiągania coraz lepszych rezultatów w danym sporcie wytrzymałościowym.

We wstępie Joe Friel pisze:

Czy ta książka może ci pomóc? Czy staniesz się szybszy? Czy zniesiesz długodystansowe wyścigi lepiej niż kiedykolwiek wcześniej? Odpowiedzi na wszystkie tego typu pytania zaczynają się od: „To zależy…”. Dla początkujących, to zależy od tego, jak bardzo przyłożą się do pracy według programu, który został przygotowany dla nich w Rozdziale 9. Zależy to też od tego czy znajdziesz czas, żeby stworzyć własny spersonalizowany program treningów. Czy ta książka Ci w tym pomoże? Nie mam wątpliwości, że tak.

Wśród sportowców, z którymi pracowałem metodami przedstawionymi w tej książce, byli: mistrz świata, olimpijczyk, kilku światowej klasy zawodników, mistrzowie kraju, czołowi zawodnicy wyścigów regionalnych, zwycięzcy kategorii wiekowych, ci, którym po raz pierwszy udało się skończyć maraton i tacy, którzy poczynili ogromne postępy. Wszyscy oni opierali się na tym programie.

 

Recenzja książki w portalu www.nabiegowkach.pl

 

Sprawdź czy ta książka jest dla Ciebie i co zawiera

Inne-spacery-porady-dla-biegaczy 

 

Partnerzy publikacji:

BIEGANIE_LOGO_200          bikewor_logo_200            fit_logo_200